Πώς τα NFTs μπορούν να εξυπηρετήσουν τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις

Οι συναλλαγές των μη ανταλλάξιμων μαρκών (Non Fungible Tokens) – ψηφιακών στοιχείων όπως εικόνες, τέχνη και μουσική τα οποία ο κόσμος μπορεί να αγοράσει με κρυπτονομίσματα – ανθεί. Και ενώ οι μεγάλες επιχειρήσεις επωφελούνται και κερδοφορούν, τί συμβαίνει με τις μικρές;

Η αγορά των NFTs προβλέπεται να φτάσει μέχρι το 2025 τα 80 δισεκατομμύρια δολάρια, σύμφωνα με τις προβλέψεις της επενδυτικής τράπεζας Jefferies. Επειδή ακριβώς κάθε NFT είναι διαφορετικό και συνεπώς σπάνιο, οι τιμές είναι συνήθως αρκετά υψηλές. Οι επιχειρήσεις μπαίνουν στον κόσμο των NFTs προκειμένου να ανοίξουν νέες πηγές εσόδων αλλά και να τα χρησιμοποιήσουν  και ως μέσο για να ξεκινήσουν μια ελίτ πελατών.

Για παράδειγμα στο κατάστημα Flyfish, το οποίο ισχυρίζεται ότι είναι το πρώτο παγκόσμιο NFT εστιατόριο, ο κόσμος μπορεί να αγοράσει ένα NFT προκειμένου να έχει πρόσβαση στο Νεοϋορκέζικο εστιατόριο και να πάρει πίσω 2.5 ETH (Το ETH είναι το ακρωνύμιο ενός κρυπτονομίσματος με την ονομασία Etherium) που ισοδυναμεί με 8,500$ (το Ιανουάριο 2022). Επίσης, διάσημοι οίκοι μόδας πειραματίζονται προς αυτήν την κατεύθυνση: Η κολεξιόν λχ των 9 NFT προϊόντων της Dolce & Gabbana πούλησε και εξασφάλισε στην εταιρεία 5,65 εκατομμύρια δολάρια. Στο μεταξύ, η  Burberry το έχει πάει ένα βήμα παραπέρα μπαίνοντας στο περίφημο metaverse κάνοντας συνεργασία με σχεδιαστές video games προκειμένου να λανσάρει αξεσουάρ που φοριούνται μέσα στον ψηφιακό κόσμο των βιντεοπαιχνιδιών ως NFTs.

Για αυτές τις επιχειρήσεις, η μοναδικότητα των NFTs δουλεύει προς όφελός τους. Ο κόσμος είναι ήδη εξοικειωμένος με την ταυτότητα αυτών των μεγάλων εταιρειών και το να κατέχει ένα σπάνιο προϊόν από αυτές τις εταιρείες με την ψηφιακή τους σφραγίδα ανεβάζει το κοινωνικό τους status. Το “BlockBarείναι μία πλατφόρμα που συνεργάζεται με μάρκες αλκοολούχων ποτών για να αναπτύξουν NFTs. Σύμφωνα με τον ιδρυτή Sam Falic, «η παρουσία των NFTs είναι μία εκπληκτική ευκαιρία για της εταιρείες του χώρου να διαμορφώσουν μια απευθείας κοινότητα με τους καταναλωτές τους». Προσθέτοντας, υποστηρίζει ότι «μερικοί το βλέπουν σαν ευκαιρία δημοσίων σχέσεων ενώ άλλοι προσπαθούν, χρησιμοποιώντας το λογισμικό blockchain πίσω από τα NFTs για να λύσουν προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι καταναλωτές τους». Αυτό στον χώρο των αλκοολούχων ποτών μπορεί να σημαίνει απόδειξη της αυθεντικότητας του προϊόντος.

Πως όμως οι μικρότερες επιχειρήσεις αλλά και εκείνες που δεν έχουν αποκτήσει είναι ηχηρό brand name στην αγορά να επωφεληθούν από όλη αυτή τη τάση με τα NFTs; Το “Consumer Commodity” είναι ένα κατάστημα ένδυση με έδρα το Βανκούβερ το οποίο έχει δημιουργήσει 4 NFT προϊόντα σε συνεργασία με τον σύμβουλο μόδας Nick Wooster.  Ο London Alexander (σχεδιαστής του Consumer Commodity) αναφέρει πως έγινε πολύ έντονη προσπάθεια  εκμάθησης του κόσμου των NFTs για να διασφαλιστεί ότι η κολεξιόν θα σταθεί αντάξια της επένδυσης σε πωλήσεις: «Στην αρχή είχαμε ελάχιστη ζήτηση. Κοστολογήσαμε κάθε NFT στα  200$ όμως με καλύτερη  προωθητική καμπάνια θα μπορούσαμε να είχαμε πετύχει μεγαλύτερη τιμή». Τώρα διερευνά μια διαδικασία δημοπρασίας για το επερχόμενο λανσάρισμα των NFTs του καταστήματος. Η βιωματική συμβουλή που έχει να δώσει στις μικρές επιχειρήσεις που θέλουν να κεφαλαιοποιήσουν τα NFTs είναι να έχουν μία τελειοποιημένη  go-to-market στρατηγική πριν αποφασίσουν την προώθησή τους.

Ένας άλλος τρόπος κεφαλαιοποίησης για τις μικρές επιχειρήσεις είναι ο συνδυασμός  (το πάντρεμα) ψηφιακών με φυσικά προϊόντα με σκοπό την αύξηση της αξίας και των δύο. Η πακιστανική μάρκα ρούχων “Rastah” ανακοίνωσε μια NFT κολεξιόν, σε συνεργασία με ένα ψηφιακό στούντιο ονόματι DMTLABS, όπου το ψηφιακό προϊόν συνδυάζεται με ένα αληθινό-φυσικό προϊόν της εταιρείας. Στην φημισμένη αγορά NFTs “NFTRUGS” η εταιρεία συνεργάζεται με ανεξάρτητους καλλιτέχνες και σχεδιαστές για την παραγωγή μοναδικών χαλιών κατά παραγγελία, τα οποία αποστέλλονται στον αγοραστή όταν αγοράζεται το αντίστοιχο NFT. Όπως με το “Consumer Commodity”, πολλές μικρές επιχειρήσεις μπορεί να διαπιστώσουν ότι χρειάζεται χρόνος για να πουληθούν τα NFTs τους. Στην εξίσωση χρειάζεται να ληφθεί υπόψιν και το κόστος «κατασκευής» των NFTs. Οι ιδιοκτήτες μικρών επιχειρήσεων χρειάζεται επίσης να αναλογιστούν σε ποια πλατφόρμα θα ανεβάσουν τα NFTs τους διαλέγοντας με γνώμονα την απήχηση της πλατφόρμας όσο αφορά την αξιοπιστία και την επισκεψιμότητα του κοινού. Επειδή λοιπόν η τάση με τα NFTs δεν προβλέπεται να κοπάζει σύντομα, είναι σημαντικό για την επιχείρηση να σκεφτεί πως ένα NFT θα συνεισφέρει στη συνολική εικόνα, στο marketing και στην ανάπτυξη της κοινωνικής πολιτικής της εταιρείας. Χωρίς κάτι τέτοιο το NFT που θα δημιουργήσει θα μοιάζει μάλλον με ένα ακριβό τέχνασμα marketing…

*Το παραπάνω άρθρο αποτελεί προϊόν μετάφρασης από την ομάδα του Alma Mater. Για παραπομπή στο προτότυπο, πατήστε τον παρακάτω σύνδεσμο: https://mailchimp.com/courier/article/nfts-small-business/?fbclid=IwAR2-oO4TBtfxdA6WPGhU4TSHk0KgJwXX6m7qgoOJ7FUtaTsy4H4A2s0I0yI

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ